Egy újonc digitális nomád kalandjai

Egy újonc digitális nomád kalandjai

Út az első szállásra

Azaz 45 óra egy ruhában, ágy és zuhanyzás nélkül, 7 óra alvással.

2017. november 29. - petya90

Az út: Budapest-Kijev-Bangkok repülővel, Bangkok-Koh Phangan Busz+Hajó

Elősszőr is leírom a tanulságot: Ilyen hosszú útat egyben sose vállaljatok be :)

Na kezdjük (nem tudom milye hosszú lesz a bejegyzés, mire futja így félig kipihenve):

A repülő út elég kényelmesen indult Kijevig még aludtam is rajta valamaennyit. Ottani átszállás is simán ment szóval minden okés. Viszont a Bangkokig tarto gépen megértettem a turista osztály értelmét. Durva ahogy 10 órán keresztül jobbra-balra tőled 10 centivel esznek, isznak alszanak az emberek. Én az izgulásnak vagy a fentebb írtak miatt nem is tudtam aludni. Éjszakak kb 2*1,5 órát. Többbi időben vagy gondolkoztam vagy a vetített filmeket néztem vagy zenét hallgattam. A leszállás is simán ment itt találkoztam két magyar sráccal az együtt városba utazás elmaradt mivel ők teljesen más fele übereztek. Itt volt. Itt és a repülő út alatt is volt pár mélypontom, amikor elgondolkoztam hogy mégis mit csinálok. Otthon milyen jó lenne aludni a kényelmes ágyamban...

photo_20171127_210916.jpg

Bangkok: Fantasztikus, nyüzsgő város, az egész utca tele van árusokkal (mangó, kokuszfagyi, juice, bbq,padthai....) A vonattal beérkezve elsétáltam a legközelebbi egyben bangkok legnagyobb plázájába, amit kb 3 aréna pláza egymás mellett 6 emelettel. Itt vettem sim kártyát az AIS nevezetű szolgáltatónál. Nem volt egy egyszerű menet mert a telefonom felismerte a SIM kártyájukat de ettől függetlenüül másik hálozatra csatlakozott. Az üzletbe kb mindenki az én telefonomat probálta beállítani. Itt jegyezném meg hogy a THai-ok nagyon kedvesek és hivatalos helyeken meghajlással és imára tett kézzel köszönnek. Végül ugy oldották meg a problémát hogy hagyták roamingbe és mondták hogy használjam így a netett. Ebből szerintem még lesz gondom....

Ebédre helyi mekibe mentem :) Azt kell hogy mondjam hogy nagyobbak az adagok mint nálunk. Majd pénztváltottam, ittam egy kávét. És elindultam gyalog abba a város részbe ahonnan a buszom indult a szigetre. 5,5 km túra lett volna, csak hogy indulás után már éreztem hogy ez nem fog menni. Így levadásztam vagyis egy tuk-tukos levadászott engem. 2400 Forintért vitt átt a városon. Egy élmény volt, ahogy szágulodozott a kis valamijével :)

Oda érve ketten is leszólitottak egy srác kérdezte milyen magas vagyok, mert hogy ő is ekkora akar lenni

photo_20171128_170551.jpg

Utána egy budhista templomot megnézve egy fazon 80 forintért elakart furikázni egy szoborhoz ami csak "ma" ingyenes, cserébe beekellett volna mennem egy utazási irodába. Ahol csak ingyenes tájékoztatott kaptam volna :). Persze erre nemet mondtam.

photo_20171128_171110.jpg

Még kis sétálgatás után, amikor már végkép leszakadt a hátam és 19.-jére is kiazadtam. Elmentem a szigetes busz utazási irodájába, ahol ott hagytam a cuccaimat. Így végre nyugodtan sétálgattam a környéken. Estére igazi forgatag lett a sétáló utcákban, Tele árussal és turistával. Itt hallottam is egy magyar párt veszekedni :) A gyomor rontás elkerülése véget bedobtam egy zöldséges thapadot. Elég finom cucc volt, íze hasonlitt a nálunk a kínaiban kapható téstájéra csak még melett voltak zöldségek amikből egyet sem ismertem fel :D Ittam egy kis 6%-os gyümölcs bort is amit boltban vettem (persze sörös kupakja volt). Egy souvenires boltba szerencsére tudtam kunyermálni sörbontót. Becsekoplás után felszáltam az emeletes buszra. Extra kényelmes volt gondoltam hogy majd ezen végre milyen jót alszok, Ebből az lett hogy a 8órás üt alatt ismét 3-3,5 órát aludtam.

photo_20171128_185600.jpg

A busz egy komp kikötöbe érkezett ahol 50-en többem magammal vártunk a 2,5 órát a kompra. NA ez volt ám az igazi szenvedés Itteni idő szerint 5-től 7:30-ig.

7:30kor végleg kifutotunka viharos tengerre. IEz is egy élmény volt 3-4 méteres hullámok között hasitottunk néha olyan kilengéssel hogy mind. A hajó első álomása Koh Tao volt, az a sziget már így kinézetre is maga a paradicsom. Elvileg 2 hét múlva megyek oda, Azért most kicsit bánom hogy nem oda mentem elősszőr.

photo_20171129_092341.jpg

Az én szigetemre megérkezve rögtön le is csaptak ránk a taxisok. Végül egy robogos taxis hozott át a sztiget másik felére. 35 perces volt az út, szakadó esőben a dzsungel közepén a sáros úttal. Én meg csak ott ültem a robogó hátulján. Itt azért néha lepergett elöttem az életem. Persze nem akkor amikor dombra mentünk felfelé 5 km/h-val, ilyenkor viszon a vádlimat éreztem hogy most fog kettészakadni. Biztos hogy ez örök élmény marad. Szállásadom megmutatta a bungalomat vettem vízet és ksi kaját (kenyeret és tofu sajtott). Nyomtam egy 4 órás szunyát és most itt ülök a bungimk teraszán és írok nektek. Egyébként itt nincs roamingban a telom, talán most már jó lesz.

Közben teljesen besötétedet szóval ma már csak annyi lesz hogy sétálok egyet itt a faluban. Egyébként meg egész eddig szakadt az eső. Bízok benne hpogy holnap jobb idő lesz. Egyébként ez egy kisebb falu ahoyg néztem szóval nem tudom mit fogok itt csinálni 6 napig. Legrosszabb esetben lemegyek a 3  percre lévő tengerhez :D :P

Érzések: Alapvetően jól érzem magamat, nem érzem azt hogy úristen de messze vagyok tőletek. A tájékozodással ügyek intézésével sem volt gond. Igazábol elvagyok mintha Pesten lennék. Egy problémám van ez a többi útazőval való haverkodás, velük szembe van rendesen hátrányom az angolban. Remélem késöbb ez majd jobban fog menni.

ui.: Nem vagyok fitt, szóvbal lehet nem fogalmaztam érthetően és tele van helyesírási hibával. De most erőm ennek a szerkesztésével foglalkozni, Illetve inkább videokat csináltam.. Azokat majd feltöltöm.

Itt írtam eme sorokat:

photo_20171129_175225.jpg

 

+bónusz:

Tuktukozásom egyrésze:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://becitrip.blog.hu/api/trackback/id/tr4813403357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása